Undertecknamn - En annan värld är Omöjlig

läs mitt senaste bloginlägg och känn hur skallen exploderar på grund av min självgodhet om inget annat! Ber dock inte om ursäkt för mina stavfel, det här är ändå det endå stället på nätet där min kreativitet kan få löpa amok, enjoy!

lördag, april 15, 2006

Monster

Vi är inga monster
Viär inga monster
Vi är inga monster

en potentiell självmordsbombare
Allt jag gjort, är att jag skrev den här dikten
på väggen!

den väggen du med jämna mellanrum bankar din skalle mot/
Det är allt det jag gjort, bespottad,
Har ni någonsin frågat gatans gudar, konungar, drottningar
om hur det känns att bli nedklottrad?
Jag vet hur det känns att bli nedklottrad!

Parerar

hårt mot hårt FEM nya för varje gång ni sanerar.
Vi är inga monster,
Vi är inga monster



Vad skulle du säga om jag kallade den du älskar för klotter?
Den du älskar för en våldtäkt, ett brottsoffer och sen försöka få bort dej.
hoppet

inte alltför långt

mellan den svarte och den vite
Då Hitler välkomnas av Malcolm X, och himmel och helvete
förenas i ren desperation för att förinta oss

Förstör det som förstör dej
förstör det som förstör dej
poesin förenar oss
När industrin förorenar oss
Förstör det som förstör dej,
för det förstör oss.

Jag målar fan på väggen när du målar fan på väggen,
Så jag målade hela din värld i min favoritfärg
”HAR DU NÅGON ANING OM HUR LÅNG TID SÅNT TAR ATT SANERA”
Jag färgas inte längre av samhället, samhället kommer under en längre tid
att färgas av mig
Vi färgar av oss!
I en rättvis värld behövs inte det.
Vi är inga monster
Vi är inga monster

(vi är elefanter)

dedikation till Sana