Undertecknamn - En annan värld är Omöjlig

läs mitt senaste bloginlägg och känn hur skallen exploderar på grund av min självgodhet om inget annat! Ber dock inte om ursäkt för mina stavfel, det här är ändå det endå stället på nätet där min kreativitet kan få löpa amok, enjoy!

lördag, april 15, 2006

En ängel utan ansikte


En ängel utan ansikte
som talar sanningen.

En sann soldat av Isengård
som inte kylan biter på
men en anknytning som leder till bannlysning
från mänskligheten

En vanhedrad kvarleva
som levde sitt liv, men numera avskedad
för jag såg, och dom såg att jag tjuvkikade
stirrade mot solen tills jag fick ögonen utpickade

Chansartat anklagad för att samla till massuppbåd
På förbrytare, rökdykare med haschpsykos

”jag är som besatt av en ond ande som kastat mig ut för ett stup
i min jag på en god tanke”

Jag vill ha revolution för ett par nya nikes
men bara om vädret tillåter det!
och istället för det säkra före det osäkra
lämnar jag nu det jordnära och siktar mot polstjärnan



Vårt ända hot på denna jord
tycks vara oss själva.
Pepsi eller Cola
det tär bara att välja

För det finns inga andra piller att svälja.

Så vad har vi egentligen att kämpa mot?
en maktelit som styr med statistik från en satellit?
SOM DESSUTOM TYCKER ATT MIN RAP ÄR SKIT!

Jag skiter helt o hållet i åldersskillnad
Vill ni se våldet tillta
Så får ni strida mot dom, som dom strider mot folkets vilja
För att vilseleda/inspirera till min egen galenskap
Som tog vid där budskapandet urartade
Från total anarki, till att bara vilja ha det bra!

(kör)
Vi tornar upp med vingar av lågor
Från tusentals själar som brinner i plågor
Änglar utan ansikten, med den perfekta blandningen
Som reflekterar samtiden, med inslag utan framtiden
När samtiden blir framtiden
(kör)

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

skjuvkikade = tjuvkikade (?)

(Från total anarki, till att bara vilja ha det bra! - underbar rad, verkligen!)

1:34 em  
Blogger Agnes said...

Det stavas "ändå", inte "endå".

5:32 fm  
Blogger Agnes said...

Fast du menade nog "enda" ser jag nu. Bort med å!

5:33 fm  
Blogger Undertecknamn said...

okey soft, vill ni ha det åtgärdat nu på sidan eller ska jag ha kvar felen tills att jag trycker upp dikten?

För mig lutar det åt det andra, för jag tror jag kan sabba ordningsföljden om jag försöker uppdatera, nån som kan något om sånt här?

5:47 fm  
Blogger Agnes said...

Du kan ändra det utan att sabba ordningsföljden!

12:16 em  
Anonymous Anonym said...

isengård med stort i?

tjuvkikade

utan för ett stup - utför ett stup?

i min jag på en god tanke - ??


oo istället - och istället?

siktaR mot polstjärnan

vårt ända hot på denna jord

kanske bäst att skriva cola med c så att man inte blandar ihop med godiskola

de tär bara - det är bara

X3 ser väldigt musiktextigt ut.

strålande avslutning.

/Eder ordfascist.

4:18 fm  
Blogger Undertecknamn said...

Eder ordfascist. Jag tror vi redan talat om det här, men borde inte du skapa en egen blog med dagens rättstavningar, det skulle bli så sjukt många roliga inlägg och du skulle kunna surfa in på alla möjliga bloggar och göra dom en offantligt stor tjänst.

Ett heltidsjobb!
skämt o sido, jag har gjort alla ändringar du bett mig om.

tack för att du finns!
kram

2:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home