Undertecknamn - En annan värld är Omöjlig

läs mitt senaste bloginlägg och känn hur skallen exploderar på grund av min självgodhet om inget annat! Ber dock inte om ursäkt för mina stavfel, det här är ändå det endå stället på nätet där min kreativitet kan få löpa amok, enjoy!

torsdag, juli 27, 2006

Haffad!

Snatta aldrig från turklivs ( i brist på bättre ord ), det kan bli en dyr affär för dig.
Konsum är helt ok, men turklivs är ett big No No!

De är hårt arbetande proletärer precis som oss andra.
Dessutom är risken att det leder till handgemäng otroligt mycket större, då butiksägaren tillskillnad från konsumexpiditen försvarar sina varor med näbbar och klor.
Har säkert 12 timmars arbetsdag, och någon svart deltidsanställd släkting i kassan.
Kunde säkert inte få något annat jobb än att starta eget.
Och nu när det är så varmt så kan det inte vara speciellt kul att steka där hela dagarna, snacka om att spräcka myten om den lycklige entreprenören.

Så snatta på konsum eller ica som alla andra!
Det lönar sig i längden!

Dagens: Tänk efter före.
"Små turkbutiker är ofta välbefästa, så bli inte förvånad om ägaren tar upp ett hagelgevär bakom disken och blåser skallen av dig"

taget från: http://www.snatta.nn

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snatta INTE på konsum! FFS! Lär er vår historia. Snatta på ICA, Hemköp, Vi och alla andra skitbutiker. Vill man ha bättre grejjor (i konsumklass) föreslår jag NKs livsmedelsavdelning.
Sen vet jag inte direkt om jag håller med dig 100% i din analys av "turkbutiker", det stämmer säkert på många, men det finns säkerligen ett antal som är riktiga sviniga småborgare.

4:53 em  
Blogger Undertecknamn said...

I tider då konsum börjar bli en tillflyktsort för allt möjligt småborgligt pack så är det ett under att folk bara snattar en chockladbit då och då...

När dom förtjänar en tegelsten genom varje ruta!

Se mitt inlägg som en uppmaning till reflektion.

5:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home