Undertecknamn - En annan värld är Omöjlig

läs mitt senaste bloginlägg och känn hur skallen exploderar på grund av min självgodhet om inget annat! Ber dock inte om ursäkt för mina stavfel, det här är ändå det endå stället på nätet där min kreativitet kan få löpa amok, enjoy!

onsdag, april 19, 2006

Enzo – En sektion av Osynliga partiet?

Från Kolmården rapporteras det friskt om det senaste tillskottet i parken. En fjunig, klarögd och tålmodig liten krabat. 19 dagar gammal och förväntas redan nu bli det stora dragplåstret som ska rädda parkens framtid.
Ja nu har strålkastarljuset vänds åt ett annat håll, och dom bilbrännande, unga fjuniga, klaögda men inte alls så tålmodiga stundent och arbetarungdomarna ser vi inte ett spår efter. Vad hände egentligen med dom då kamerorna stängdes av? Gick dom helt sonika hem eller fortsätter kampen mot CPE fortfarande bara för säkerhetsskull så att Chirac och Villepin inte ska få för sig att tafsa på arbetsrätten igen?

Det får vi kanske aldrig veta.

Men några som vi helt säkert kommer att höra talas om framöver är medias och säpos favorit terrorister. Efter att ha krossat glas, sprejat och äggat ner Centerpartiets lokaler Sverige runt med budskap som ”Ge fan i las”, så är Osynligapartiet, den senaste hypen.

De har bjudits in till morgonsofforna för att debattera mot Centerpartister, men har rått nekat alla inbjudningar från etablerad media. Dom har fått ta burop från hela politikeretablissemanget, från Ali Esbati Ungvänsters f.d. ordförande, till CUF (centernsungdomsförbund för dom som inte visste) Fredrik Federley och från Sverigedemokraterna, ja allt från himmel till helvete.

Esbati skriver på sin blog: ”Låt oss bara hastigt konstatera att om det fanns ett arbetarrörelseinstitut som kunde certifiera politisk idioti (jfr. Krav-märkt), skulle (”en fraktion av”) ”Osynliga Partiet” få ett sådant på studs. Så kunde de ha det som en extra skalp hemma när de om tio år sitter som stabilt borgerliga väljare och chicnostalgiskt ”tar avstånd” från sin ”radikala” ungdom.”

http://esbati.blogspot.com/2006/04/centern-i-det-bl.html

Federley skriver någonting liknande och försätter illa fäkta med armarna om att CPE är alla tiders förslag för att jobbsugna kids där ute.

Men den hittills skarpaste analysen har hittills kommit från Säpo, som inte bara ökat bevakningen kring Maud Olofsson (numera dygnet runt) utan även ta varningarna från experterna, som hävdar att nästa steg blir att Osynligapartiet startar upp en statsguerilla alá RAF (AKA Baader-Meinhof-ligan). ”Röda Brigaderna blev under 70- och 80-talet till en regelrätt terrorgrupp som kidnappade och mördade.” Säger Forskaren Anders Bergman, 32, vid Stockholms universitet till Expressen

http://www.expressen.se/index.jsp?a=565530

Maria Rydhagen på Expressen väljer helt oväntat att be vänsterextreminsterna om ursäkt, då hon som många andra insett att det stora skinnheadvågen i början på 90-talet inte försvann av sig själv, utan tack vare att anarkister och kommunister inte lät sig skrämmas utan tog upp kampen mot nazisterna.

http://www.expressen.se/index.jsp?d=202&a=566776

Den gamle provokatören Bo Caverfors skriver på sin blog : ”Vem är Partiledare för OP? Svaret är: man har ingen Partiledare, ingen organisation, inga ombudsmän, OP är istället ”en öppen gemenskap som endast utgörs av de handlingar som kan relateras till konceptet, oavsett om de görs i dess namn eller inte”.

http://caveforsposition.blogspot.com/2006/04/hunger-reaktion-aktion_17.html

En påstådd representant för Osynligapartiet (möjligtvis fabricerad av expressen?) En 18 årig kille vid namn Erik svarar på frågan om varför inte partiet vill framföra era åsikter på ett normalt, demokratiskt sätt, i intervjun: ”Skojar du? Det går inte. Ingen lyssnar på oss. Ingen gör nåt. Lägg ner riksdagen! Lägg ner politiken.”

http://www.expressen.se/index.jsp?a=565056

Själv skulle jag vilja citera ur en film jag såg för bra många år sedan: ”The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.” Nu har det spekulerat mycket kring vilka det Osynligapartiet verkligen är. Ett gäng stenkastande ligister? Studenter med för mycket fritid, eller kanske bara några som du och jag, ärligt talat så vet jag inte. Allt jag fått veta är att dom redan gjort sitt val, för det står på deras hemsida. Jag blir väl så illa tvungen att följa dom, även om det så innebär att jag måste knacka på helvetets portar. För frågan kvarstår, vilka är Osynligapartiet?

http://www.osynligapartiet.se

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Egentligen ganska fruktlöst att föra dialog med eller ens försöka analysera beteendet hos en grupp vilseledda ungdomar som troligtvis bara vill halloweenbusa och som på köpet råkat få rikstäckande newscoverage för att de (genialt nog!) vandaliserat några partilokaler. Osynliga partiet förblir pinsamma och kommer snart vara bortglömda i valårets mediahysteri. Röda Brigaderna och Baader-Meinhof har alltjämt gått till historien och associeras med klasskamp och terror. Osynliga partiet kommer alltjämt associeras med min vattenklosett. Hurra!

1:57 fm  
Anonymous Anonym said...

bra skrivet, kampen fortsätter!

7:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Bra skrivet.

Tungsten, varfor pratar du om OP som en enhetlig faktisk grupp? Det ar ju det som ar hela charmen; att det inte forehaller sig sa. Jag ar partiledare, jag ar ledamot, jag ar sympatisor, jag ar ingetdera.

Handlar om valdigt fa, enkla utgangspunkter var man med forandring i sinnet kan stalla sig bakom. Jag tycker det ar gemytligt. :)

1:37 em  
Anonymous Anonym said...

"Allt från himmel till helvete", skriver du: är Ali Esbati himmel och Federley helvete, då? Hihi.

Undrar också varför du stavar tecknamn med "e" - är det för att "ä" inte funkar eller är det något kul som jag inte fattar?

3:19 em  
Anonymous Anonym said...

Underteckna stavas ju med e, eller vad menar du andie?

/En fraktion av ( )

1:05 fm  
Blogger Undertecknamn said...

Andie; Det finns grader i helvetet som kan kännas som en strimma av himmel ibland:P

Mitt namn är undertecknamn och det stavas med e.

kul att du tittade in!
peace/Stefan

3:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home